Thursday, February 17, 2011

Broga D daki


Sempena cuti Maulidur Rasul pada 15/02/2011 kitaorg pergi mendaki gunung eh salah Bukit Broga..hehe planing selama seminggu tu termakbul hasil usaha paksaan jugak sebenarnya hehe. Ada yang nak tanya mak dulu la.. x boleh pergi kerana ada komitmen la..mcm2 hal jugak la... nak buat camana siapa yang tul available je yang dapat join. Akhirnya seramai 8 orang dapat mendaki dengan jayanya.. hehe.

Seawal 5 pagi saya dah bangun dan bertolak kul 5.30. Fuhh walaupun mata ni berat tapi gagahkan juga bangun. Konon nak tengok matahari terbit tu yang awal. Semangat nak mendaki. Kitaorg planing nak solat kat masjid semenyih tetapi disebabkan proses menunggu si mamat sorang tu yang menyebabkan kelewatan bertolak. tinggal baru tau.. hehe.. Selesai solat kat surau presint 15 kami brtolak menuju ke Bukit Broga. Perjalanan yg mengambil masa setengah jam tu akhirnya ktorg sampai dlm kul 7 pagi. Masa tu gelap lagi la. Nak kata mencabar tu x lah sangat tapi disebabkan stamina masing2 tidak mencapai tahap memuaskan. hehe. Mula2 tu kitaorg mendaki secara berkumpulan.. tapi mungkin stamina saya dan marlia terlebih sikit hehe kami dah sampai dulu ke puncak kasih.. Lama jugak la kami menunggu yang lain sampai dlm setengah jam.. baru la nampak kelibat yg lain.. walaupun muka masing2 dah penat.. tapi bila tengok keindahan alam semulajadi ciptaan Allah s.w.t bila berada kat atas hilang rasa penat.. memang cantik.. kami apa lagi bergambar sakan lah.. tak nak lepaskan peluang bergambar..

Seronok bila buat program macam ni bersama kawan2. Ni dapat merapatkan silatulrahim lagi.. dapat relese tension bila tengok pemandangan yang cantik serta dapat sihatkan badan. Rasa nak naik lagi lah.. hehe mesti kurus bila naik hari-hari.. perasan la tu.. hehe. Kenangan bersama korang di Broga tak akan dilupakan. Best.. Lepas ni kita buat program lain lak.. hehe program apa ek.. mendaki apa?? ....... nanti saya crita dilain masa.. adios.. jumpa disana!!

Wednesday, February 9, 2011

8 hari 7 malam

Pada 24-31 Januari saya berkampung kat Sarawak bersama K.Kay. Seminggu round-round Sarawak. Waaa bukan bercuti tapi kena keje.. Dari Kuching terbang ke Miri pastu terbang Ke Bintulu pastu terbang ke Sibu.. masa sangat padat langsung tak sempat nak shoping nak ngorat pun tak sempat.. hehe.. sempat lagi.. Ni kali ke 3 saya ke Sarawak. Biasanya saya akan beli kek lapis untuk buah tangan tapi kali ni langsung tak beli apa-apa.. sadis betul la.. tu yang rasa banyak duit tak abis.. hehe abis kat hotel n transport je.. tak caya rasanya..

Bila balik semenanjung tengok balik gambar yang diambil barula perasan rupanya saya termelawat ke tempat-tempat yang cikgu geografi pernah ajar masa sekolah dulu.. antaranya Gua Niah, gua terbesar di Malaysia. Masa tu pergi ke pusat ujian Batu Niah. Masa tu dah rasa macam crew TV3 Bersamamu cuma tak bawa beras faiza je.. hehe. Pergi-pergi rupa nya tempat tu baru je surut dari banjir.. sunguh sadis sekali.. bila tak boleh buat keje ingat boleh la nak teroka Gua Niah tapi bila dengar 4 jam perjalanan terus tak jadi kerana nak berkejar ke Miri pulak. Dapat ambik gambar dari jauh jadila.. huhu
nampak tak Gua Niah.. hehe

Masa kat saya Sibu pulak, saje nak tengok pemandangan dari bilik hotel saya nampak cam laut. Tanya saya pada K.Kay "tu sungai ke laut". Jawab k.kay "sungai laa". Saya pun cakap "ala sibu ni tak ada apa-apa la. Dah la 2 hari kat sini mesti boring tak boleh nak merendet". On the way ke pusat ujian Sibu 1 berborak dengan uncle (taxi driver) "uncle kat sini ada apa?", jawab uncle "sini ada Sungai Rajang. "hah... oo rupanya yang kita tengok kat hotel tu Sungai Rajang". Nampak sangat saya ni tak google.. hehe bak kata pepatah tak elert. Kitaorang pun beria-ria nak pergi. Petang keesokanya kitaorang pun pergi.. yeah dah dapat tengok Sungai Rajang. Sungai terpanjang dan terbesar kat Malaysia jadilah.. abis tu je tempat menarik kat Sibu.. hehe.

Ni la Sungai terpanjang kat Malaysia.

Tu adalah tempat menarik yang kitaorang dapat pergi. Kerja sebenarnya lebih penting. Alhamdulliah semua 8 buah pusat ujian yang kitaorang pergi terlaksana dan berjaya. Cuma kat Batu Niah je tak berjaya tu pun disebabkan bencana alam hehe.. cewah.. tu la antara pengalaman pahit manis bersama K.Kay di Sarawak.. mesti k.kay senyum.. hehe.. Cerita pasal gua yang terbesar dan sungai terpanjang kat malaysia ni rupanya saya pergi ke ke negeri yang terbesar sekali kat Malaysia.. Sarawak.. hehe..

 
Blogger Templates by Wishafriend.com